Etm.cz - elektrotechnika on-line

Pondělí
20. 08. 2018
rss_logo facebook_logo youtube_logo
Domů Ericsson pomocí strojové inteligence řeší rostoucí složitost sítí

Ericsson pomocí strojové inteligence řeší rostoucí složitost sítí

Tisk Email
Hodnocení uživatelů: / 0
NejhoršíNejlepší 

Strojová inteligence se zaměřuje na rostoucí složitost sítí související se zavedením sítí 5G, internetu věcí a průmyslové digitalizace

Ericsson zavádí technologie umělé inteligence do celého portfolia svých produktů a služeb s cílem dosáhnout automatické optimalizace sítí, zvýšit efektivitu aposkytnoutoptimální uživatelskou zkušenost

Metodologie jako algoritmy strojového učení integrované do hraničních vysílacích bodů umožňují dvakrát rychlejší přenos, což vede k vyššímu výkonu sítě

Společnost Ericsson (NASDAQ: ERIC) oznámila, že se v rámci celé organizace a ve všech zákaznických aktivitách zaměří na strojovou inteligenci. Zavedení technologií umělé inteligence (AI) přinese automatickou optimalizaci sítí, zvýšení efektivity a poskytne optimální uživatelskou zkušenost.

Složitost dnešních telekomunikačních systémů se bude se zaváděním sítí 5G, internetu věcí (IoT) a s probíhající průmyslovou digitalizací i nadále zvyšovat. Strojová inteligence, která využívá strojové učení a další technologie AI, je pro efektivnější zvládnutí těchto spletitých systémů životně důležitá.

  • Implementací technologií AI zkracuje společnost Ericsson čas předání spojení mezi buňkami v mobilní síti na polovinu – výsledkem je menší počet výpadků hovorů a kratší čas potřebný prokonfiguraci a údržbu pro operátory. Stejně tak mohou algoritmy strojového učení předpovídat strukturu provozu a dynamicky převádět buňky v síti do režimu spánku, aniž by došlo ke zhoršení uživatelské zkušenosti – výsledkem je úspora energie až o 10 procent.
  • Využitím strojové inteligence pro prevenci budoucích poruch může společnost Ericsson poskytovat personálu centra síťového provozu operativní doporučení a omezit výjezdy servisních techniků až o 30 procent.
  • Do virtualizovaného jádra (vMME) prvního automatického škálování VNF na světě se nasazují samoučící agenti, kteří s pomocí hlubokého a zpětnovazebního učení zlepšují výkon systému o 25 procent ve srovnání s předdefinovanými prahovými hodnotami.
  • Nástroj Expert Analytics je nyní vybaven strojovou inteligencí a rozeznáváním struktury prostřednictvím hlubokého učení, což umožňuje detekci chyb a optimalizacisystému. Díky tomu je možné omezit hovory na centrum péče o zákazníky kvůli kvalitě sítě až o 20 procent.

Erik Ekudden, technický ředitel společnosti Ericsson, říká: „Umělá inteligence integrovanádo síťové platformy přináší vynikající výkon a zároveň optimalizuje využití omezených rádiových síťových zdrojů. Vyvíjíme řešení strojové inteligence v rámci celého portfolia našich produktů a služeb, abychom mohli svým zákazníkům poskytovat maximální výkon a plně intuitivní, snadno použitelné sítě.“

Výzkumné oddělení společnosti Ericsson prohlubuje své schopnosti ve sféře strojového učení a umělé inteligence od roku 2007 a v současnosti vlastní v této oblasti stovky patentů. Uvedené technologie zahrnují vše od základního strojového učení až po pokročilejší metody hlubokého učení a zpětnovazebního učení, a také funkcionalitu chatbotů se schopnostízpracovávat přirozenýjazyk (NLP) a rozeznávat obrazy.

Získejte více informací o jedinečném přístupu společnosti Ericsson ke strojové inteligenci a o tom, jak se technologie strojového učení a umělé inteligence stávají hnací silou automatizace a evoluce sítí.

 

Další články k danému tématu v angličtině naleznete zde:

Síťová inteligence

Programovatelnost sítě 5G pro kritické aplikace

Technologické trendy 2017

 

Přehled nových článků











Buďte stále v obraze:

Právě v prodeji

etm11-12_14

    Naše další portály:

    prorevize_logo_100px




    prostrojeapohony_logo_100px



    proprojektanty_logo_100px




    proautomatizaci_logo_100px

      Chci odebírat novinky

      Reklama

      ebec