Systém GSM-R kompletně pokrývá další železniční trať, významný podíl na tom opět má ČD - Telematika (2)

Tisk
Hodnocení uživatelů: / 0
NejhoršíNejlepší 
Čtvrtek, 13. červen 2019

Pokračujeme 2.částí,která Vám objasní podrobně technické pojmy, použité v prvním článku

CDT Loko nejhezčíDEN5 IMG 9907dispečerské terminály
- v rámci výstavby systému GSM-R jsou pro účely zajištění provozuschopnosti železniční dopravní cesty
 dodávány dispečerské terminály s dotykovou obrazovkou (IPTC TTC, TOP DCom, ALFA-OPPC-TIPRO INOMA) ,
 které umožňují integrovat veškeré prvky ovládání v dopravní kanceláři v přehledných vrstvách s jednotným
 zobrazením na dotykové obrazovce, V rámci tohoto účelu obsahují tyto terminály i vrstvy pro
ovládání rádiové komunikace v systémech GSM-R, TRS, a sítí MRS. (v současné době připravujeme zajištění dodání a zprovoznění dispečerských terminálů s dotykovou obrazovkou v rámci staveb GSM-R ve spolupráci s výrobci)

přenosové technologie
- technologie vysokorychlostní přenosové sítě s optickými vlákny (SDH) pro propojení jednotlivých BTS s ústřednou GSM-R (respektive BSC).

základnové stanice BTS
- v rámci výstavby systému GSM-R jsou podél železničních tratí budovány základnové rádiové stanice BTS (Base Transceiver Station) systému GSM-R (Global System for Mobile Communications – Railway), zajišťující pokrytí železniční tratí signálem systému GSM-R, respektive umožňujících komunikaci v systému GSM-R za pomocí vozidlových radiostanic GSM-R (VS67 T-CZ, FRB20 a FRB30 Radom, MESA23 a MESA26 Funkwerk, SVR-810R DCom, aj.), mobilních telefonů GSM-R (tříd GPH, OPH, OPS) a dispečerské terminály s dotykovou obrazovkou (IPTC TTC, TOP DCom, ALFA-OPPC-TIPRO INOMA). Jednotlivé větve BTS GSM-R, umístěné na tratích,  jsou pomocí přenosové technologie a prostřednictvím jejich řídících jednotek BSC (umístěné v lokalitě ústředny GSM-R) připojeny do centrální části systému GSM-R, do ústředny GSM-R.
CDTkoleje DEN5 IMG 9901 2
dodávky technologických domků včetně vnitřního zařízení
-  v rámci výstavby systému GSM-R je technologie GSM-R umisťována nejen do sdělovacích místností v budovách žst. či technologických domech, ale i do speciálně pro tyto účely budovaných technologických domků, zajišťujících za pomocí vnitřního vybavení potřebné napájení (zdroj, záložní baterie, náhradní připojení zdroje napájení), konektivitu k ústředně GSM-R (přenosová technologie), zajištění optimálních provozních podmínek (klimatizační jednotky) a bezpečnost (betonový domek, bezpečnostní alarm a protipožární ochrana pomocí systému SmartHouse pro monitorování základnových stanic systému GSM-R).

technologií GSM-R
- technologie GSM-R je založena na technologii GSM s nadstavbou určenou pro železniční aplikace, tedy určenou pro bezdrátovou komunikaci mezi vlakem a dispečerskými centry řízení železnice, a pro komunikaci vedoucí k zajištění provozuschopnosti železniční dopravní cesty (oprávárenské čety SŽDC, posunovači dopravců, služební komunikace v žst., komunikace uvnitř vlaku, atd.).

evropský vlakový zabezpečovací systém ETCS
- jedná se o jednotný evropský vlakový zabezpečovací systém (implementovaný na určená kolejová vozidla i
na určené železniční tratě) umožňující využití železničních vozidel (vybavených tímto systémem)
 po celém území Evropy bez ohledu na další rozdílné národní zabezpečovací systémy.
 Systém ETCS vyžaduje pro svou provozuschopnost systém GSM-R. (v současné době připravujeme spolurealizaci
zajištění ETCS pro hnací vozidla ČD Cargo)