Část výroby největších lodních jeřábů na světě se přesunula do Česka |
![]() |
Čtvrtek, 30. červen 2016 |
Odborníci z českého závodu Huisman měli původně připravovat jen výrobní dokumentaci k zakázce. Nedávno se však do sviadnovské společnosti Huisman přesunula rovněž část výroby dvou obřích jeřábů. „V současné době vyrábíme 14 kontejnerů pro elektrokabinety, částí příhradových konstrukcí jeřábu a navijáky,“ říká vedoucí strojní konstrukce Huismanu Robert Muroň.
Kontejnery pro elektrokabinety jsou svařované místnosti, do kterých se umístí elektro skříně pro ovládání celého jeřábu. Jednotlivé části příhradové konstrukce vlastního ramene jeřábu vyráběné ve Sviadnově budou dlouhé 6 až 12 metrů, celkem půjde asi o 1 200 tun materiálu.
Zpracování výrobní dokumentace nakonec obnášelo přípravu 2 848 položek u každého jeřábu. Sviadnovští konstruktéři museli hlavně zohlednit jejich vyrobitelnost, přepravitelnost a funkčnost. Unikátní a technicky zajímavé je například ložisko jeřábu. „Největší segment ložiska bude vážit téměř 8,5 tuny a bude dlouhý přes 8 metrů. Takových částí tam bude 15,“ doplňuje Robert Muroň. Kompletní ložisko hlavního podstavce jeřábu bude mít průměr 32 metrů.
Společnost Huisman ze Sviadnova se podílela také na výrobě bývalého světového rekordmana mezi lodními jeřáby. Ten byl z roku 2011, měřil 82 metrů a měl nosnost 5 000 tun. Ve sviadnovském závodě se dále vyrábí ropné vrtné soupravy, pokládkové systémy. Od letošního roku se chce více zaměřit na dodávky ocelových konstrukcí nebo technologických celků pro další průmyslové odvětví.
|