|
Zveřejněno: Středa, 12. únor 2020 |
|
Zahraniční e-shopy usazené mimo Evropu často ignorují zákonné předpisy EU na ochranu životního prostředí, placení daní, obsahu nebezpečných látek v prodávaných produktech atd. Problém se týká prakticky všech skupin výrobků, např. baterií, pneumatik, obalů, nicméně kritická je zejména situace u elektrozařízení. Tento stav odhalila studie evropské asociace zaměřující se na oblast zpětného odběru světelné techniky EucoLight. Kupovat zboží přes e-shopy sídlící mimo Evropskou unii je velké riziko. Problematické jsou zejména ty e-shopy, které v Evropě nemají žádné fyzické pobočky (nejsou tzv. v EU „usazené“). Jsou tedy prakticky nedostižitelné a tím i nepostižitelné evropskými dozorovými orgány. Takové jednání se odborně označuje jako on-line free-riding, což by se s trochou nadsázky dalo do češtiny volně přeložit jako "internetová jízda bez pravidel".
|
|
Zveřejněno: Úterý, 13. srpen 2019 |
|
Váže ní elektrotechnici, elektrotechničky, milí přátelé!
Připravili jsme pro Vás opět vysoce odborný program již XVI. celostátního setkání elektrotechniků ELTECH 2019. Při sestavování programu jsme brali ohled také na ty z Vás, kteří jste chtěli mít v programu přednášky na téma vnější vlivy a objekty s nebezpečím výbuchu. Každý den, se Vám bude věnovat dlouholetý revizní technik a současně soudní znalec v oboru elektrotechnika. Každá přednáška Vám zcela určitě bude mít co říct. Poprvé se dotkneme některých neoprávněných odběrů elektrické energie a také měření u fotovoltaických elektráren. Máte možnost se zúčastnit dvou exkurzí, jedna je přímo v hotelu, kde je rodinný pivovar. Druhá je uvnitř důlního podzemí dolu Rožná 1 v Dolní Rožínce. Budete moci uskutečnit prohlídku dispečinku a strojovny TS jámy R1, sfárat na 12. patro, přejet důlním vlakem ke slepé jámě R7S, prohlédnout strojovnu těžního stroje, trafostanice a čerpací stanice na 18. anebo na 24. patře jámy R7S. Pokud se chcete zúčastnit celé prohlídky včetně sfárání do dolu, přihlaste se prosím co nejdříve, kapacita v dole je vzhledem k podmínkám a rozsahu prohlídky omezena, do exkurze budete zařazení v pořadí došlých přihlášek. Tradičně se věnujeme i společenským večerům, které nebudou chybět ani letos.
|
|
Zveřejněno: Pátek, 09. srpen 2019 |
|
SLOUGH, 8. srpna, 2019: Společnost Eaton spustila první diagnostický systém, který zajišťuje trvalé sledování teploty kritických oblastí rozváděčových systémů. Díky odborným znalostem o nízkonapěťových rozváděčích pomáhá společnost při řízení energie snížit riziko výpadku zařízení prostřednictvím nepřetržitého sledování teploty důležitých komponent systému a generování výstrah v případě bezprostředního přetížení systému.
Systém analyzuje chování v různých provozních podmínkách a generuje cenné informace o chování rozváděče. Pomocí těchto informací lze systémové upgrady implementovat s výrazně menším rizikem. Diagnostický systém je vhodný pro všechny druhy hlavních distribučních systémů, které vedou velké proudy, jsou umístěny venku nebo v kontejnerech a v zařízeních, ve kterých se předpokládají rozšíření nebo změny. Pomocí této nové technologie podporuje společnost Eaton výrobce strojů a rozváděčů ve výrazném zlepšení spolehlivosti, dostupnosti a životnosti jejich elektrických systémů.
|
|
Zveřejněno: Středa, 03. červenec 2019 |
|
Z velína Brněnských komunikací, na Reneské ulici.
Členové brněnského syndikátu novinářů ( mezi nimi i moje maličkost) jsme 19.června mohli navštívit místa, kam se běžně nedostanou nejen občané , ale dokonce ani zaměstnanci Brněských komunikací. Sešli jsme se před čtrnáctou hodinou před budovou BK, kde si nás vyzvedla tisková mluvčí paní Navrátilová, a po krátkém představení historii Brněnských komunikací, nás předala do péče našemu průvodci panu Matoušovi. Otevřel nám dvéře a dostali jsme se do samotného srdce brněnské dopravy, do velínu.
|
|
Zveřejněno: Pondělí, 24. červen 2019 |
|
Skupina Geis působí na českém trhu již od roku 1991 a v současné době patří mezi přední poskytovatele komplexní logistiky. Nabídnout a zajistit úspěšně takovou službu vyžaduje úzkou spolupráci nejen provozních specialistů, ale také obchodních manažerů v jednotlivých produktech. A samozřejmě sledování trendů.
Vývoj v oblasti komplexních služeb, tedy full-service, je ve velké míře ovlivněn dvěma hlavními faktory a záleží velmi na každém subjektu, jaký faktor převáží, a co je nakonec při vyhodnocení rozsahu spolupráce rozhodující.
První, pozitivní pro firmy, které full-service zajišťují, je jasné určení odpovědnosti za toky zboží a procesy. Pokud řeší logistiku řada na sebe navazujících dodavatelů nebo je část procesu řešena vlastními silami firmy, je za každou část řetězce odpovědný jiný subjekt, což přináší do firemní logistiky nutnost řešit a smluvně ošetřit více dodavatelů, a to s přesným vymezením služeb. Když je tedy odpovědnost za zásadní část logistiky přenesena na jednoho dodavatele, je vše jednodušší a dá se tak i předejít některým chybám jak časovým, tak technologickým, a pokud nastanou, operativně je řešit. Full-service zjednodušuje datové toky, dělá je průhlednější a stabilnější.
|
|
Zveřejněno: Pondělí, 17. červen 2019 |
|
význam robotů v medicíně neustále roste. Dnes se s nimi můžeme setkat v operačních sálech, v pokojích pacientů i v rehabilitačních zařízeních a pečovatelských domech. Společnost KUKA představila na nedávném veletrhu MEDICA nové aplikační možnosti, které byly inspirovány úzkou spoluprací se zákazníky z průmyslu a výzkumu. Jejich základem je senzitivní a kolaborativní robot s označením LBR Med, což je celosvětově první robotický systém, který byl certifikován pro integraci do medicínského výrobku.
Využití v ortopedii Švýcarský start-up program AOT AG je se svým systémem CARLO®, což je akronym názvu „Cold Ablation, Robot-guided Laser Ostetome“ (Studená ablace, robotem řízená laserová osteotomie), na nejlepší cestě k uvedení na trh. Systém CARLO® by měl radikálně zlepšit výsledky kostní chirurgie tím, že nahradí mechanické řezné nástroje bezdotykovou „studenou“ laserovou fotoablací a lékařským robotem. „Robot LBR Med je v průběhu operace řízen navigačním systémem a provádí zákrok samostatně. Kromě vysokého stupně preciznosti umožňuje systém CARLO® volně definovatelné, zakřivené a funkční řezné konfigurace, které by byly konvenčními nástroji neproveditelné,“ vysvětluje funkci a přednosti systému Dr. Cyrill von Tiesenhausen, Business Development Manager pro divizi Medical Robotics ve společnosti KUKA. Tento postup je méně invazivní, vyžaduje méně cizího materiálu a obvykle nabízí pacientům kratší časy potřebné pro operaci i pro následnou pooperační léčbu.
Preciznost biopsie za účelem diagnózy rakoviny hrudníku Cílem výzkumného projektu MURAB (MRI and Ultrasound Robotic Assisted Biopsy – Magnetická rezonance a ultrazvuková robotem asistovaná biopsie) podporovaného EU je zlepšení diagnostiky rakoviny hrudníku. Z toho důvodu se zdokonaluje přesnost a efektivita biopsie a drahé MRT snímky se pak používají cíleně. „Automatem řízený ultrazvukový skener pracující na bázi robota LBR Med projíždí autonomně cílovou oblast, sbírá volumetrická a elastografická data a přenáší je na MR (mag. rezonance) obraz. Poté zvolí radiolog na zkombinovaném obraze cíl biopsie a robot vede biopsickou jehlu přesně do požadované polohy,“ říká Dr. Felix Allmendinger, vedoucí projektu v koncernovém výzkumu společnosti KUKA.
Jeden robot, mnoho možností Kromě dvou konkrétních řešení představila společnost KUKA na veletrhu MEDICA další aplikační možnosti robota LBR Med – na příklad jeho nasazení ve spinální chirurgii. Při té se robot navede na místo páteře určené k operaci buď ručně, anebo může – s odpovídajícím zobrazováním, či napojením na externí kameru – přejet do požadované polohy zcela automaticky. Na místě, kde operace probíhá, udržuje robot LBR Med svojí definovanou polohu a asistuje lékaři při vlastní operaci. „Na příkladu trokarové aplikace ukazujeme, jak může robot udržovat určitý, lékařem stanovený řez, provedený s minimální invazí. Robot LBR Med si tento bod zapamatuje a umožní tak lékaři zavést do něj androidem vedený, miniinvazní nástroj, aniž by musel na vstupním bodě působit jakoukoliv silou,“ popisuje tuto aplikaci Axel Weber, viceprezident pro divizi Medical Robotics společnosti KUKA.Kromě toho mohli návštěvníci veletrhu uvidět úspěšné aplikace u zákazníků, kteří mají KUKA roboty nasazeny v klinických provozech. Příkladem toho je intraoperativní rentgenové zobrazování nebo ozařovací terapie.
Více informací na: www.kuka.com Fota z archivu: KUKA CEE GmbH, odštěpný závod
|
|
Zveřejněno: Čtvrtek, 13. červen 2019 |
|
Pokračujeme 2.částí,která Vám objasní podrobně technické pojmy, použité v prvním článku
dispečerské terminály - v rámci výstavby systému GSM-R jsou pro účely zajištění provozuschopnosti železniční dopravní cesty dodávány dispečerské terminály s dotykovou obrazovkou (IPTC TTC, TOP DCom, ALFA-OPPC-TIPRO INOMA) , které umožňují integrovat veškeré prvky ovládání v dopravní kanceláři v přehledných vrstvách s jednotným zobrazením na dotykové obrazovce, V rámci tohoto účelu obsahují tyto terminály i vrstvy pro ovládání rádiové komunikace v systémech GSM-R, TRS, a sítí MRS. (v současné době připravujeme zajištění dodání a zprovoznění dispečerských terminálů s dotykovou obrazovkou v rámci staveb GSM-R ve spolupráci s výrobci)
přenosové technologie - technologie vysokorychlostní přenosové sítě s optickými vlákny (SDH) pro propojení jednotlivých BTS s ústřednou GSM-R (respektive BSC).
základnové stanice BTS - v rámci výstavby systému GSM-R jsou podél železničních tratí budovány základnové rádiové stanice BTS (Base Transceiver Station) systému GSM-R (Global System for Mobile Communications – Railway), zajišťující pokrytí železniční tratí signálem systému GSM-R, respektive umožňujících komunikaci v systému GSM-R za pomocí vozidlových radiostanic GSM-R (VS67 T-CZ, FRB20 a FRB30 Radom, MESA23 a MESA26 Funkwerk, SVR-810R DCom, aj.), mobilních telefonů GSM-R (tříd GPH, OPH, OPS) a dispečerské terminály s dotykovou obrazovkou (IPTC TTC, TOP DCom, ALFA-OPPC-TIPRO INOMA). Jednotlivé větve BTS GSM-R, umístěné na tratích, jsou pomocí přenosové technologie a prostřednictvím jejich řídících jednotek BSC (umístěné v lokalitě ústředny GSM-R) připojeny do centrální části systému GSM-R, do ústředny GSM-R.
 dodávky technologických domků včetně vnitřního zařízení - v rámci výstavby systému GSM-R je technologie GSM-R umisťována nejen do sdělovacích místností v budovách žst. či technologických domech, ale i do speciálně pro tyto účely budovaných technologických domků, zajišťujících za pomocí vnitřního vybavení potřebné napájení (zdroj, záložní baterie, náhradní připojení zdroje napájení), konektivitu k ústředně GSM-R (přenosová technologie), zajištění optimálních provozních podmínek (klimatizační jednotky) a bezpečnost (betonový domek, bezpečnostní alarm a protipožární ochrana pomocí systému SmartHouse pro monitorování základnových stanic systému GSM-R).
technologií GSM-R - technologie GSM-R je založena na technologii GSM s nadstavbou určenou pro železniční aplikace, tedy určenou pro bezdrátovou komunikaci mezi vlakem a dispečerskými centry řízení železnice, a pro komunikaci vedoucí k zajištění provozuschopnosti železniční dopravní cesty (oprávárenské čety SŽDC, posunovači dopravců, služební komunikace v žst., komunikace uvnitř vlaku, atd.).
evropský vlakový zabezpečovací systém ETCS - jedná se o jednotný evropský vlakový zabezpečovací systém (implementovaný na určená kolejová vozidla i na určené železniční tratě) umožňující využití železničních vozidel (vybavených tímto systémem) po celém území Evropy bez ohledu na další rozdílné národní zabezpečovací systémy. Systém ETCS vyžaduje pro svou provozuschopnost systém GSM-R. (v současné době připravujeme spolurealizaci zajištění ETCS pro hnací vozidla ČD Cargo)
|
|
|