Nejvíce stížností řešil ČTÚ na O2, nejméně naopak na Air Telecom |
Čtvrtek, 02. říjen 2014 | |||||||||||||||
V letošním II. čtvrtletí řešil ČTÚ přes 700 stížností a podnětů na obchodní praktiky mobilních operátorů, o pětinu méně než v prvním kvartále. Suverénně nejvíce stížností jak počtem, tak procentem oproti počtu stížností „vedla“ Telefónica (O2). Na druhém konci žebříčku pak skončil mobilní operátor Air Telecom. Podle zprávy Českého telekomunikačního úřadu (ČTÚ) si na obchodní praktiky tuzemských poskytovatelů služeb elektronických komunikací ve druhém čtvrtletí letošního roku stěžovalo celkem 708 uživatelů. K řešení 53 stížností neměl ČTÚ kompetence, 195 stížností shledal nedůvodnými a 460 stížnostmi se ČTÚ nakonec zabýval. Oproti prvnímu čtvrtletí poklesl počet stěžovatelů o 18 %, meziročně se naopak zvýšil o 21 %. Naprostá většina zákazníků zůstává se službami operátora spokojena.Nejčastějším důvodem, který zákazníky ke stížnosti přiměl, bylo problémové vyúčtování služeb (více než třetina všech stížností), druhou početnou skupinu tvořily problémy vztahující se k účastnickým smlouvám.Jaká je situace mezi zákazníky čtyř českých plnohodnotných mobilních operátorů (společností provozující mobilní hlasové služby na vlastní infrastruktuře)? Nejméně podnětů zaslali zákazníci mobilního operátora Air Telecom, který kromě GSM služeb provozuje také mobilní síť standardu CDMA pod značkou U:fon. ČTÚ v prvním kvartále zaznamenal na vrub Air Telecom 34 dotazů a stížností. Na opačném protipólu stojí se 449 stížnostmi zákazníků operátor Telefónica (O2), který kromě mobilního volání spravuje také síť pevných linek. Zbývající plnohodnotní operátoři Vodafone a T-Mobile zaměstnali ČTÚ téměř shodně.Ve třetím čtvrtletí ČTÚ očekává zvýšení počtu dotazů a stížností zejména v oblasti hlasového a datového roamingu uživatelů na zahraničních dovolených. Tabulka: Dotazy a stížnosti zákazníků jednotlivých operátorů
Počet stížností a dotazů, které uživatelé čtveřice tuzemských operátorů podávali na ČTÚ. |