Domů První dobíjecí centrum pro nákladní automobily v ČR využívá dobíjecí technologii Siemens

První dobíjecí centrum pro nákladní automobily v ČR využívá dobíjecí technologii Siemens

Tisk Email
Hodnocení uživatelů: / 0
NejhoršíNejlepší 
Sobota, 26. únor 2022
21c0628 01 16455439825571 obr.1 Společnost Siemens dodala dobíjecí centrum pro nákladní vozidla s elektrickým pohonem, které dnes bylo otevřeno v areálu společnosti Mercedes-Benz Trucks Česká republika s.r.o. v pražských Stodůlkách. Jmenovaná společnost se tak připravuje na uvedení elektricky poháněných nákladních vozidel Mercedes-Benz eActros, eEconic a Fuso eCanter na český trh. Jedná se o vůbec první dobíjecí centrum specializované pro nákladní vozy v České republice, dobíjení zde zajišťuje stanice Sicharge D o výkonu 300 kW. 
Vedle dobíjecí stanice dodal Siemens na klíč také kompletní infrastrukturu, tedy trafostanici včetně rozvaděčů vysokého napětísicharge d 16455439820982 obr.2 (typ Siemens 8DJH), nízkého napětí a transformátoru 1000 kVA, který je kapacitně připraven na rozšíření dobíjecího centra. Součástí dodávky byla také nízkonapěťová a vysokonapěťová kabeláž a veškeré související stavební práce.
„Vybudování první specializované dobíjecí stanice pro nákladní vozidla ukazuje potenciál, který tyto ekologické vozy mají, a to především v městském a příměstském rozvozu zboží a zásilek,” říká Martin Panáč, projektový manažer ve společnosti Siemens. „Je to další důležitý rozměr české elektromobility, která se doposud soustředila především na budování dobíjecí infrastruktury pro osobní elektromobily, případně pro MHD.“
 
Dodaná dobíjecí stanice o výkonu 300 kW disponuje 2 kabely s CCS konektory a nabízí tzv. dynamické rozložení výkonu, při kterém se stanice řídí potřebami připojených vozidel. „V případě paralelního dobíjení dvou vozidel dojde k automatickému sdílení dostupného výkonu podle individuálních potřeb, což optimalizuje dobu dobíjení a plně využívá instalovaný výkon. Stanice např. 21c0628 03 kopie 16455439814292 obr.3dokáže souběžně nabíjet dva vozy výkonem 2x 150 kW nebo jeden výkonem 300kW. Maximálního dobíjecího výkonu 300 kW pak lze dosáhnout s využitím CCS konektoru připojeného na chlazený kabel,“ vysvětluje Martin Panáč.
Dobíjecí stanice Sicharge D je vybavena širokou škálou možností. Vedle dynamického přístupu k dobíjení, při kterém stanicesicharge d na stodulkach 16455439810513 obr.4 rozpozná individuální potřebu dobití a následně zajistí optimální dobu dobíjení, se stanice opírá o nejvyšší účinnost ve své třídě (až 96 %), vysokou odolnost proti zkratu, maximální napětí až 1000 V, maximální proud až 500 A nebo otevřenou OCPP komunikaci. Stanice je výrazně orientována na uživatele – její kompaktní design šetří místo, 24palcový dotykový displej usnadňuje orientaci při ovládání a zajistí snadnou integraci personalizovaného obsahu. Nechybí vysoká ochrana proti vandalismu IK10 a venkovní krytí IP54. Více na www.siemens.cz/elektromobilita.
 
Kontakt pro novináře:
Siemens, s.r.o., Communications
Mariana Kellerová, telefon: +420 602 403 594
E-mail: Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript
Sledujte naše novinky na Twitteru: https://twitter.com/SiemensCzech
Připojte se k nám na Facebooku: http://www.facebook.com/SiemensCzech
 
 
distrelec

Přehled nových článků

insio
testo
ABB
danfoss
brady

Buďte stále v obraze:

Chci odebírat novinky