Domů Premiéra prototypu L 410 NG s nejnovějšími motory od GE proběhla na jedničku

Premiéra prototypu L 410 NG s nejnovějšími motory od GE proběhla na jedničku

Tisk Email
Hodnocení uživatelů: / 0
NejhoršíNejlepší 
Úterý, 04. srpen 2015

L410_NG_roll_out_1Ve středu 29. července 2015 odpoledne úspěšně proběhl první vzlet prototypu letounu L 410 NG společnosti Aircarft Industries, který je poháněn motory H85 od GE.  Tím byla zahájena série certifikačních letových zkoušek, výroba by měla začít v roce 2017.  

Motory série H jsou vybaveny pokročilou převodovkou umožňující pomalejší otáčení vrtule, což přináší snížení hladiny hluku uvnitř i vně letadla. Maximální rychlost vrtule je snížena na hodnoty od 2080 do 1950 RMP. Motor také zvyšuje maximální cestovní rychlosti na hodnotu 225 uzlů.


L410_NG_roll_out_2Letoun L410NG je zásadně inovovaným modelem stávající verze letounu L 410 UVP-E20, kterou společnost Aircraft Industries, a.s. v současné době sériově vyrábí. Po celá desetiletí byly tyto letouny osazovány českými turbovrtulovými motory legendární Walterovky, jejíž vybraná aktiva získala v roce 2008 GE Aviation.

 

Nové letouny s motory H85 se pyšní prodlouženou provozní dobou až 30 000 letových hodin a prodlouženými cykly mezi generálními opravami, nabízí ale i řadu dalších vylepšení. V současné době na světě létá 1200 letounů typu L410. Aircraft Industries chce do budoucna vyrábět až 30 letounů L 410 nové generace ročně.

 

flightKromě letounů L410 se turbovrtulové motory řady H používají pro pohon různých letadel jako je G90XT od Nextant Aerospace, Thrush 510G nebo letounu AG300 společnosti CAIGA. Motory řady H jsou ideální pro nové i stávající letecké aplikace v segmentu zemědělských, dopravních, víceúčelových i obchodních letadel. Jsou konstruovány tak, aby zvládly těžké podmínky i extrémní prostředí po celém světě, od Sibiře přes saharské pouště až k vrcholkům Himalájí.

 

 

 

 

Přehled nových článků

insio


insio


insio

Buďte stále v obraze:

Chci odebírat novinky