Premiéra prototypu L 410 NG s nejnovějšími motory od GE proběhla na jedničku |
Úterý, 04. srpen 2015 |
Ve středu 29. července 2015 odpoledne úspěšně proběhl první vzlet prototypu letounu L 410 NG společnosti Aircarft Industries, který je poháněn motory H85 od GE. Tím byla zahájena série certifikačních letových zkoušek, výroba by měla začít v roce 2017.
Motory série H jsou vybaveny pokročilou převodovkou umožňující pomalejší otáčení vrtule, což přináší snížení hladiny hluku uvnitř i vně letadla. Maximální rychlost vrtule je snížena na hodnoty od 2080 do 1950 RMP. Motor také zvyšuje maximální cestovní rychlosti na hodnotu 225 uzlů.
Nové letouny s motory H85 se pyšní prodlouženou provozní dobou až 30 000 letových hodin a prodlouženými cykly mezi generálními opravami, nabízí ale i řadu dalších vylepšení. V současné době na světě létá 1200 letounů typu L410. Aircraft Industries chce do budoucna vyrábět až 30 letounů L 410 nové generace ročně. Kromě letounů L410 se turbovrtulové motory řady H používají pro pohon různých letadel jako je G90XT od Nextant Aerospace, Thrush 510G nebo letounu AG300 společnosti CAIGA. Motory řady H jsou ideální pro nové i stávající letecké aplikace v segmentu zemědělských, dopravních, víceúčelových i obchodních letadel. Jsou konstruovány tak, aby zvládly těžké podmínky i extrémní prostředí po celém světě, od Sibiře přes saharské pouště až k vrcholkům Himalájí.
|