Společnost Huawei, přední světový dodavatel řešení pro informační a komunikační technologie (ICT) oznámila obchodní výsledky své spotřebitelské divize („Huawei Consumer BG“) za první pololetí roku 2015. Divize Huawei Consumer BG v prvním pololetí roku 2015 nadále vykazovala pozoruhodný obchodní růst, kdy celkové tržby dosáhly 9,09 miliardy USD, což představuje impozantní meziroční nárůst o 69 %.
V prvním pololetí roku 2015 dodala divize Huawei Consumer BG celkem 48,2 milionu smartphonů, což představuje meziroční nárůst o 39 %, zatímco celosvětová poptávka po smartphonech vzrostla za stejné období pouze o 7 %[1]. Odbyt zařízení ve střední a vyšší třídě zaznamenal meziroční nárůst o 70 %, což představuje 31 % celkového odbytu mobilních zařízení a 42,9 % celkových tržeb. Tržby ve střední a vyšší třídě se zvýšily o 388 %, zisk z této kategorie představuje 44 % celkového zisku.
Rapidní nárůst tržeb v regionech po celém světě
Globální strategie společnosti Huawei nadále podporuje stabilní obchodní růst v Číně i na zahraničních trzích. Tržby v Číně vzrostly meziročně o 124 %, některé regiony zaznamenaly nárůst tržeb o více než 40 %. Nárůsty tržeb v jednotlivých regionech: Západní Evropa 45 %,, severovýchodní Evropa 54 %,, jižní Tichomoří 41 %, severní Afrika 164 % a Střední východ 48 %. Podle GFK podíl Huawei na celosvětovém trhu smartphonů po celé první čtvrtletí roku 2015 nadále rostl, a to o 6,7 % v lednu, 7,1 % v únoru, 7,8 % v březnu, 8,1 % v dubnu a 8,8 % v květnu.
Na čínském trhu společnost Huawei podle GFK předstihla Samsung a Apple a získala největší podíl na trhu, a to v březnu 12,9 %, v dubnu 13,6 %, v květnu 14,1 % a v červnu 15,2 %.
Odbyt vlajkových produktů značky Huawei dosahuje hranice 5 milionů
V prvním pololetí roku 2015 bylo celosvětově dodáno 5 milionů kusů vlajkového produktu Huawei Mate7, jenž zaznamenal působivé prodeje ve více než 100 zemích včetně např. Číny, států západní Evropy, Středního východu, jihovýchodní Asie a jižního Tichomoří. Kumulovaný prodej zařízení Huawei P7 dosáhl počtu 7 milionů kusů a výrobek byl v prodeji ve více než 100 zemích a regionech. Zařízení Huawei P8 se v prvních dvou měsících od uvedení na trh prodalo více než milion kusů a bylo dostupné na více než 52 trzích včetně Číny, Francie, Španělska a Itálie.
Odhodlání stát se nejrespektovanější značkou u celosvětových spotřebitelů
V květnu 2015 byla společnost Huawei poprvé uvedena v žebříčku stovky nejhodnotnějších značek světa „BrandZ Top 100 Global Brands” pro rok 2015, a to na 16. místě v kategorii věda a technika s hodnotou značky 15,335 miliardy USD. Je to další úspěch společnosti Huawei poté, co se v roce 2014 jako první značka z pevninské Číny dostala do seznamu nejlepších světových značek „Interbrand Top 100 Best Global Brands“.
V červnu zahrnovala naše globální komunita na sociálních sítích více než 6,8 milionu fanoušků. To znamená celosvětový nárůst o 40 %, přičemž celkový objem on-line komunikace narostl o 60 %.
Odhodlání k dlouhodobé konkurenceschopnosti a k využití příležitostí, které přináší „internet věcí“
V druhé polovině roku 2015 bude divize Huawei Consumer BG pokračovat v zužitkovávání svých zkušeností a znalostí v oblasti telekomunikačního hardwaru a softwaru pro využití příležitostí, které přináší éra „zapojení všech věcí“. Proto společnost Huawei zintenzivnila svoji strategii v oblasti nositelných zařízení a na letošním veletrhu Mobile World Congress v Barceloně představila hodinky Huawei Watch W1 a náramky TalkBand N1 a B2.
Společnost Huawei má celosvětově 16 výzkumných center včetně např. estetického výzkumného centra v Paříži, matematického výzkumného centra v Rusku, výzkumného centra pro design a kontrolu kvality v Japonsku nebo softwarového výzkumného centra v Indii. K 30. červnu přihlásila společnost Huawei celkem 76 687 patentů, z nichž 18 000 se týká přístrojů. Celkem 41 903 patentů bylo schváleno na celosvětové úrovni.
V oboru připojených automobilů uzavřela společnost Huawei v prvním pololetí roku 2015 řadu strategických partnerství s předními automobilkami, včetně firem Volkswagen, Mercedes-Benz a Audi, z nichž druhé dvě jmenované pověřily své externí dodavatele, aby v jejich budoucích zařízeních pro síťové připojení automobilů používaly palubní 4G komunikační moduly značky Huawei. Integrací svých možností v oblasti 4G/5G sítí a technologií Big Data a cloud usiluje společnost Huawei stát se předním hráčem v průmyslu připojených automobilů a podporovat interakci mezi automobily, smartphony a nositelnými zařízeními, jež přinese uživatelům hladkou komunikaci a pohodlné a bezpečné řízení.
|